Frankrijk Encore: Warten tot Rotterdam - 30 maart tot 15 april 2022

14 april 2022 - Rotterdam, Nederland

In de herhaling! We hebben er 7 jaar op gewacht. Samen met onze vrienden Ruud en Anneke van de Damsterdiep hebben we in 2015 plannen gesmeed voor een jaar naar Frankrijk. In 2020 zijn we voor de eerste keer vertrokken en vanwege Corona moesten we in Zeeland rechtsomkeert maken. Maar nu gaat het toch echt gebeuren.

Wo 30 maart - 82 km Uitgezwaaid door de buren en met mooie tekeningen van de buurmeisjes vertrokken na een valse start. De aggregaat deed het niet omdat de negatieve pool niet goed contact maakte. Grijs, straf windje. Na een hele lange dag varen aankomst Gelderse IJsselmonding. Beetje onrustig nacht aan lager wal.

001 (1) Warten - monding Gelderse IJssel 82,3 km 001 Monding Gelderse IJssel - 1

Do 31 maart - 88 km De volgende dag vroeg vertrokken over de randmeren. Het IJsselmeer is geen optie vanwege de toenemende Noordoosten wind. Germienke heeft les gegeven tussen de Roggebotsluis en de Nijkerkersluis via Zoom. Rollen in de aanloop van Muiden Noordoost 5 Bft. Echt niet leuk. Kasten in de werkkamer uit hun verband tegen de deur aangezakt, die vervolgens niet meer open ging. Nog nooit eerder meegemaakt. Aangelegd tussen Muiden en Weesp aan palen na weer een lange dag varen. We kunnen niet van boord, maar dat hoeft ook niet.

002 (2) Monding Gelderse IJssel - Vecht tussen Muiden en Weesp 88,0 km 002 Muiden-Weesp - 2

Vr 1 april - 42 km We worden door de brugwachter van Weesp teleurgesteld: doorvaart is niet mogelijk. Stremming. We varen door naar Nigtevecht en schuiven daar het Amsterdam-Rijnkanaal op. Bij Jutphaas naar binnen en voor Rijnhuizen aangelegd.

003 (3) Muiden/Weesp - Jutphaas 42 km 003 Jutphaas - 3

Za 2 april - 54 km  Vlot door Vreeswijk de Lek op. Prachtig weertje. Aangekomen in de Bierhaven Rotterdam naast de Damsterdiep. Het ontvangstcomité stond al klaar: Ruud, Anneke en hond Juuls! Met hen gaan we hopelijk veel optrekken op deze reis. We zijn nu hemelsbreed 687 km van Lyon.

004 (4) Jutphaas - Rotterdam 53,3 km 004 Rotterdam Bierhaven - 4

Zo 3 t/m do 14 april Rotterdam Bierhaven

Zo fijn om iedereen te zien, gezellige etentjes, bezoeken, ontmoetingen in de stad. Antoon onze motorman komt langs een neemt de brandstof pomp en de startmotor mee. We kunnen nu nergens meer heen. Maar een week later zit het weer op zijn plek + nieuwe accu's en werkt alles perfect.

007 motor uit elkaar

André is een paar keer weer even bij de DCMR geweest. Ook onze dochter Robin komt samen met Lombard nog even mee-eten.  Op zondag liggen we weer in het Marathongeweld. Toch even kijken bij de start en als ze terugkomen van Zuid en de laatste loper natuurlijk. Germienke gaat elke dag naar het Oostelijk zwembad, het mooiste van Rotterdam. De laatste avond naar een geweldige voorstelling van Paulien Cornelissen in Delft, nog een verlaat verjaardagscadeau van Robin & Lombard. Na bijna bijna 2 weken in Rotterdam zijn we sociaal, cultureel en culinair gevoed en gelaafd en liggen we te popelen om verder te varen.

1. Ruud van der Kind:
    17 april 2022
    Hoi Germienke en André. Wordt vast een mooie reis. “Afscheidsetentje” afgelopen maandag bij de Italiaan Messina was gezellig en lekker. Geniet en vooral niet met mate 😃!. Ik ga weer met veel plezier jullie onderhoudende reisverhalen lezen.
  2. Ruud:
    Hiho
    Damsterdiep wacht met smart op jullie in Breda
  3. Christine:
    Fijne reis
    Het wordt fantastisch
    Liefs
    Christine
  4. Patrick:
    17 april 2022
    Hoi Germienke en André, heel leuk dat we jullie kunnen volgen. Carolien heeft ook de link omdat ze het leuk vindt. Heel veel succes en plezier.
  5. Roelie:
    17 april 2022
    Met dit zonnige weer op reis, heerlijk! Geniet ervan. En, natuurlijk een goede reis gewenst!
  6. Hetty Kroes:
    18 april 2022
    Leuk om jullie te kunnen volgen. Goeie reis.
  7. Paul K:
    18 april 2022
    Goeie reis en benieuwd naar alle onderwegse verhalen!
  8. Anne-Marieke Wildenbos:
    18 april 2022
    Goede reis, ik volg via de verhalen!
  9. Karin Duinker:
    18 april 2022
    Een fantastische reis gewenst.
    Liefs Karin uit Bequia🏝
  10. Tante Gera:
    19 april 2022
    Een goede vaart. Het lijkt me heel leuk jullie te volgen tot in Lyon, waar m’n kleinzoon Emeric Pelé woont.
    Tante Gera.
  11. Ruud van der Kind:
    20 april 2022
    Hebben jullie een beetje een cyclus waarin je de reisverhalen schrijft? Eens per week of ?
  12. Germienke & André:
    21 april 2022
    Ik ben bang dat we onbetrouwbaar zullen zijn op dit punt. Dus af en toe even kijken.
  13. Marieke:
    22 april 2022
    Hoi, leuk jullie nog even gezien te hebben in Breda. Benieuwd wanneer we elkaar weer zien. Goede reis, veel plezier en mooie momenten gewenst.
  14. Erica de Vries:
    25 april 2022
    Leuk! Ik ben benieuwd naar jullie traject in Frankrijk!
  15. Elvira:
    26 april 2022
    Ja was leuk dat jullie ook even in Rotterdam weer waren. Ga jullie ook missen maar het is een mooi avontuur
  16. Maya:
    28 april 2022
    Geniet ervan!
    Leuke actie met Pasen, mooi wakker geworden in de Biesbosch en weer veilig fiets op in Breda..
    Ik ben benieuwd waar jullie nu zijn.. liefs goede reis Maya
  17. Paul:
    28 april 2022
    Hallo Germienke en André,
    Mooi avontuur samen, fijne reis en geniet ervan.